13 راز در سئو سال 2020

 سئو در سال 2020
من میخواهم رازهایی از سئو در سال  2020 به نقل از بریتنی مولر از سایت moz برای شما در لرنو وب را بازگو کنم.

این یک دهه کاملا جدید است هم در فناوری و هم در سئو

من یک چک لیست مهم برای شما آماده کردم که برای این سال مناسب هستند.

 

 

پایه های سئو
 عناوین ، متا ، هدرها ، متن alt ، سرعت سایت ، robots.txt ، نقشه سایت ، UX ، CRO ، آنالیز و غیره

همچنان این موارد مهم هستند و شما باید چک  کنید با رعایت این نکات بتوانید محتوا را برای موتورهای جستجو هم در دسترس قرار بدهید

 


اسکیما ها در حال مهم تر شدن هستند
پس سعی کنید از آنها حتما استفاده کنید
برای یادگیری کدهای اسکیما می توانید به سایت آن مراجعه کنید
https://schema.org/

 

 

همچنان سرعت صفحات بسیار مهم است
پس سعی کنید سرعت لود صفحات خود را چک کنید تا مطمئن شوید برای کاربرانتان سریع باز می شوند
می توانید از ابزار جی تی متریکس با آدرس زیر برای چک سرعت صفحات استفاده کنید
https://gtmetrix.com/

 

 

نتایج ملی و بین المللی دیگر خیلی قابل اعتماد نیستند
با توجه به رشد سئو لوکال و محلی شدن خیلی از نتایج دیگر نمی توان روی رتبه های کلماتمان در گوگل برای کل کشور حساب کنیم

ممکن بوده شما قبلا در کلمه مثلا آتلیه عروس در کل نتایج ایران رتبه یک بوده باشید اما چون نتایج به سمت محلی خواهد رفت از این پس فقط در شهر خودتان در رتبه یک هستید
و در سایر شهرها کسب و کارهای محلی خودشان بالا هستند

 

 

محتوای خوب و مفید بنویسید
نیازی نیست خیلی سئویی کار کنید برای نوشتن محتوا
الگوریتم bert که در سال 2019 آمد کارش این است که درک کند کاربر دنبال چه چیزی می گردد
بنابراین الزامی ندارد حتما کلمه کلیدی سرچ شده در متن شما باشد
اگر میخواهید این الکوریتم به شما کمک کند در نتایج بالا تر بروید بهتر است از عنوان های عبارتی بلندتر و سوالی استفاده کنید
به جای عنوان های کاملا سئویی

 

 

رشد هوش مصنوعی
گوگل می داند که کاربران چه می خواهد و به آن می رسند یا خیر
بنابراین اگر نیت واقعی مخاطب خود را درک نکنید و طبق آن محتوا تولید نکنید خیلی سخت است به رتبه یک برسید . پس مخاطبتان و قصدش را خوب بشناسید

 

 

در چندرسانه ای ها مثل عکس و ویدئو سرمایه گذاری کند
گوگل نشان داده علاقه آن به تصویر و ویدئو بیشتر شده و بیشتر تمایل دارد آنها را نشان دهد پس حتما روی آنها هم کار کنید

 

تعامل را پرورش دهید
سعی کنید حتما تعامل را در کار خود داشته باشید . مثل درج کامنت ها یا پاسخ به کاربران و یا ارتباط با آنها در شبکه های اجتماعی
اینها میتونن تاثیر خوبی بصورت مستقیم و غیر مستقیم روی سئو داشته باشند

 

 

محتوای خود را تکرار کنید
یعنی چی ؟ یعنی میتوانید محتوای قبلی خود را بروز کنید یا اینکه نسخه صوتی یا ویدئویی آن را منتشر کنید و این می تواند خیلی خوب باشد
مثلا بروید و پر بازدیدترین محتواهای خود را ویدئو کنید یا فایل صوتی ان را هم بسازید

 

 

صفحات بی کیفیت را هرس کنید
صفحات بی کیفیت خود را پیدا کنید و از نو آنها را با کیفیت بالاتر بازسازی کنید تجربه نشان داده این کار می تواند کیفیت سایت شما را بهبود ببخشد

 

فرصت های بی نظیر کلمات کلیدی در سرچ کنسول را از دست ندهید
شما براحتی میتوانید در سرچ کنسول مهمترین کلماتی که شما از آنها ورودی گرفته اید را ببینید
 مثلا یک کلمه 1000 بار سرچ شده و شما 100 کلیک از آن دریافت کرده اید و رتبه مثلا 5 در گوگل بوده اید
با یک تغییر ساده در سئوی داخلی و بروز کردن آن با توجه به اینکه احتمالا خیلی هم رقابتی نیست این کلمه می توانید به رتبه 1 امده و ورودی خود را تا ده برابر افزایش دهید
و این یعنی افزایش بازدید بسیار عالی با کمترین زحمت

 

ساخت محتواها به عنوان منبع ارزشمند برای لینک سازی
اگر بتوانید یک محتوایی آماده کنید که دیگران برای صحت حرفهایشان به آن استناد کنند هم ورودی زیادی می گیرید
و هم لینک های زیادی دریافت می کنید

 

 

پادکست ها
پادکست ها هم بازدید زیاد و هم بک لینک زیاد برای شما می آورند پس از آن غافل نشوید.

 


 

Comments

Popular posts from this blog

آموشگاه تولید محتوا لرنووب

قوانین بازی تولید محتوا چیست؟

آموزش تولید محتوا برای سایت ، محتوای متنی