آموزش تولید محتوا برای سایت ، محتوای متنی

 

  تولید محتوای متنی نسبت به سال های گذشته تغییرات چشمگیری داشته است.

  با این حال هنوز عده زیادی از کسانی که به کار تولید محتوا مشغول هستند از این تغییرات غافل هستند و طوری می نویسند که انگار برای مخاطب چندین دهه پیش می نویسند.

  اما محتوای متنی چه تغییری نسبت به سال های پیش داشته است؟

  محتوای متنی از کتاب ها و روزنامه ها آغاز شد.

  در آن زمان تلویزیون هنوز وجود نداشت و عکس چندان وارد محتوا نشده بود.

  مردم عادت داشتند به خواندن صفحاتی پر از کلماتی که پشت سرهم قرار گرفته بودند.

بعد از اتمام یک جمله، جمله ای دیگر شروع می شد و اکثر جملات هم بسیار طولانی بودند.

کم کم با ظهور تلویزیون، مردم به محتوای تصویری و ویدیو عادت کردند.

در این سالها علاقه مردم به خواندن متن کاهش پیدا کرد و در نتیجه مخاطب کتاب و روزنامه روز به روز کمتر شد.

مردم امروزه حوصله و وقت خواندن متن های طولانی و جملاتی که پشت سرهم نوشته شده اند را ندارند. به همین خاطر پادکست و ویدیو اهمیت بیشتری پیدا کرده است.

مخاطب می خواهد با صرف وقت کمتر، نکته اصلی را دریابد.

نکته این است که تولید محتوا برای مخاطبین امروزی باید براساس فاکتورهای امروزی باشد.

یعنی استفاده مفید و مناسب از تصاویر در کنار متن.

و استفاده از جملاتی تا حد ممکن کوتاه و قابل فهم.

زمانی که یک نفر برای بار اول به متن شما نگاه میکند، چشمش یک اسکن کلی روی متن انجام میدهد.

اگر در این حین با یک صفحه کاملا پر مواجه شود، درک درستی از مطلب پیدا نمیکند و اینطور نتیجه گیری میکند که برای خواندن این صفحه به وقت و حوصله زیادی احتیاج است.

اما اگر جملات با فاصله و بعد از حدودا چند خط یک تصویر باشد خوانایی متن بسیار بالا میرود و در اسکن اولیه، مخاطب یک یا دو جمله را میخواند.

حال اگر این جملات بتوانند مخاطب را جذب کنند، مخاطب متن را انتخاب کرده و تا آخر می خواند.

آموزش محتوا نویسی

در مورد اینکه جملات چه خصوصیتی باید داشته باشند در مقالات آینده صحبت خواهیم کرد.

جالب است بدانید از نظر سئو هم امروزه خوانایی لحاظ شده است.

مثلا در افزونه یواست، قسمت خوانایی اضافه شده است و این قسمت به جملات و پاراگراف های طولانی ایراد می گیرد.

همانطور که در مقاله قبلی که در این لینک قرار دارد توضیح دادم، تولید محتوا برای یک برند ضروری است.

اما نکته مهم اینجاست که مخاطب شما فقط گوگل نیست که بخواهید برای گوگل تولید محتوا کنید.

مهم مخاطب واقعی است و باید محتوای شما بتواند مشکلی را از مخاطب حل کند و او را تبدیل به یک مخاطب همیشگی کند.

تمام سعی گوگل هم این است که سایت هایی را بالا بیاورد که کیفیت بالاتری دارند و مخاطب از آنها راضی تر است.

عکس در محتوا

همیشه وقتی محتوایی تولید میکنید خودتان را جای مخاطب بگذارید و ببینید اصلا حوصله تان می آید که این متن را بخوانید یا نه؟

ببینید متن شما به اندازه کافی جذاب و گیرا هست؟

مراقب باشید بیش از حد پیچیده و مشکل نباشد چون اگر مخاطب متوجه منظور شما نشود صفحه را بسته و سراغ سایت دیگری می رود.

همچنین مراقب غلط های املایی باشید!

اگر املای شما ضعیف است باید خیلی مراقب باشید که تمام کلمات و اصطلاحات را به درستی بنویسید، چون اگر مخاطب متوجه شود شما کلمه ای را اشتباه نوشته اید اعتبار شما صدمه زیادی می خورد.

تصور کنید شما یک نقد یا مقاله ای نوشته اید و در آن اشتباه املایی وجود دارد. بسیاری از کسانی که متن شما را می خوانند خواهند گفت شما سواد پایینی دارید و حتما مقاله تان اشتباه است.

همچنین در محتوای خود تصاویر تکراری و تصاویری که قبلا به دفعات توسط دیگران استفاده شده است را به کار نبرید.

برای پیدا کردن تصاویر جدید از سایت های تخصصی عکس می توانید استفاده کنید. بسیاری از این سایت ها رایگان هستند.

 


Comments

Popular posts from this blog

آموشگاه تولید محتوا لرنووب

قوانین بازی تولید محتوا چیست؟